دل های محب اهل بیت(ع) دختران دانش آموز بجنوردی با " پیوند صادق" به مسجد گره خورد
دل هاي محب اهل بيت(ع) دختران دانش آموز بجنوردي با " پيوند صادق" به مسجد گره خورد
در سالروز شهادت صادق آل طاها؛

دل های محب اهل بیت(ع) دختران دانش آموز بجنوردی با " پیوند صادق" به مسجد گره خورد

دختران دانش آموز مدرسه مصلي نژاد بجنورد به ميزباني کانون فرهنگي هنري "نسيم ولايت" و اهالي مسجد امام حسن عسکري عليه السلام با برنامه «پيوند صادق»، به عزاي سالروز شهادت پيشواي مذهب جعفري نشستند.
شناسه خبر : 61859 تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۱۰

به گزارش روابط ستاد https://fahma.org/هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مراسم عزاداری سالروز شهادت پیشوای مذهب جفری و صادق آل طاها، به همت اهالی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت"  بجنورد با میزبانی از دختران دانش آموز دبیرستان نمونه مصلی نژاد، در فضایی معنوی و صمیمانه برگزار شد.

پیش از ظهر امروز، شنبه 15 اردیبهشت، اول هفته ای بارانی و سبز  رادر قاب تماشا به تصویر می کشید و  اما باران بی امان هم مانع نبود، شبستان روشن مسجد به پیشواز دختران مدرسه " آرمیتا مصلی نژاد" آمد تا دلها به  امام ششم و عنایت ناتمام اهل بیت عصمت و طهارت گره بخورد.

دانش آموزان در قاب هیئت " دختران فاطمی" مدرسه به مسجد آمده بودند و در کنار کاشی های آبی محراب به سایه رحمت کلمات قرآن  پناه بردند و مراسم آغاز شد  و با سرود ملی حال و هوای  حرکت بیشتر  گرفت و در  جمله های دلنوشته ای  دخترانه  آماده حضور و مدیحه سرایی شد.

«سید باقر سیدی زاده»، از اهالی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام، شاعر جوان و از ذاکرین اهل بیت علیهم السلام  در مدح و  سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ابیاتی را به زبان روضه برای حاضران خواند تا همگی را مهیای سوگواری و سینه زنی کند.

دختران زهرایی مراسم که همگی با چادر و روسری های مشکی به عزای صادق آل طاها آمده بودند، همراه روضه ها و کلمات سوزناک مداح، بر  سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام «سیدرضا گوهری»، از روحانیون و سخنرانان مذهبی به برخی صفات ارزشمند و انسان ساز  حضرت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و روح مبارز و جهادی آن امام همام و مقابله با دشمنان با سلاح علم و  نشر علوم اسلامی را مورد توجه قرار داد و دانش آموزان را به انتخاب این رویه و سیره جهادی در کسب و نشر علم فراخواند.

نوای دعای فرج و  صلوات خاصه امام رضا علیه السلام در قاب عکس یادگاری دختران این مراسم معنوی و  دخترانه را به لحظه پایان رساند و پیوند مدرسه را به مسجد آغاز کرد.

پایان/